BĂ€stis Eva 💕

SÄ tomt nu nÀr hon Äkt. Vi har haft en supermysig och trevlig helg. I fredags kom de tuffande och hade med sig allt till kvÀllens middag som Micke & Joakim fixade medans Eva och jag fick sitta i soffan och prata och smutta pÄ lite vin.

Lördag efter frukost drog vi ivĂ€g till möbelvaruhuset ILVA som ligger en bit förbi Malmö. Vi köpte nya köksstolar dĂ„ de vi har Ă€r helt nedsuttna och utnötta. Vi fĂ„r de nya levererade hem luciadagen. Skönt att fĂ„ dem innan jul dĂ„ vi firar den hemma hos oss som alltid. Å sĂ„ mycket fint det fanns dĂ€r. Har inte varit dĂ€r innan.

Vi stÀllde bilen pÄ Joakims p-plats vid Malmö live och passade dÄ pÄ att visa den hÀrliga utsikten frÄn Clarion Hotel & Konferens. 25 vÄningar upp finns nÀmligen en bar och restaurang. Fullknökat med folk precis som sist vi va dÀr.

Sen gick vi bort till city och kĂ€kade smörrebröd till lunch. Smaskens kĂ€k alltsĂ„, hehe 😁

Sen en svĂ€ng i lite affĂ€rer. Mest inredning faktiskt dĂ„ M&E Ă€r ute efter nya köksmöbler. De hittade en grupp pĂ„ Bolia. Kolla in sidan bolia.com 👍

Åh hĂ€r Ă€r vi precis intill Lilla torg.

Å igĂ„r va det Evas och min tur att laga middag. Jag hade menyn klar och vi slĂ€ngde ihop en krĂ€mig kycklingpasta. I sĂ„sen, fransk senap, vit- och gul lök, soltorkade tomater, fĂ€rsk chili, grĂ€dde, salt/peppar och konjak. Till det lite goda grönsaker.

I morse Ă„kte de igen och jag har nu stĂ€dat och tvĂ€ttat. PĂ„ em tog jag och syrran en svĂ€ng ner pĂ„ stan. Jag behövde en duk till köksbordet och mer vĂ€rmeljus. Det gĂ„r ju Ă„t en del sĂ„dana. Har börjat köpa de med riktigt stearin. De Ă€r lite dyrare men de brinner lĂ€ngre och det blir inga rester alls kvar. Fin andra advent nu ✹