Damernas dag - Vasatorp GK - Farmor igen!

Ställde klockan på sju och studsade upp för att äta frukost och göra lite matsäck. Träffade Anna (min spelpartner) strax efter åtta ute på klubben för att anmäla oss och få vårt scorekort. Vi hann slå några bollar på ranchen innan kanonstarten som gick klockan nio. Vi startade på hål 16 som ligger så lååångt bort man bara kan komma, hehe. Så efter en rask promenad träffade vi sen Anita och Kicki som spelade ett lag, och de hade hyrt en fin liten golfbil.
 
 
Kicki, Anita och Anna innan utslag på första hålet.
 
 
Den här bilden är hämtad från Annas logg på Face.
 
 
 Hål 11, och jag har plockat upp min boll då den hamnat i en bunker... hehe.
 
 
Tävlingsformen var fyrboll/bästboll. Anna och jag spelar alltså i ett lag, och Kicki och Anita i ett. Om jag får 2 poäng på ett hål och Anna får 3 poäng väljer vi så klart hennes score på det hålet. Sen kör man på så i 18 hål och väljer alltså hela tiden den som får bäst score/hål och lägger sen ihop vårt gemensamma resultat. Å vi kom på plats 11 av 38 lag, så vi var helnöjda. Efter det serverades en god buffé i samband med prisutdelningen.
 
 
Hade planer på att gå på Sandras Tabata igår kväll, men kände mig rätt trött i kroppen när jag kom hem. Man går ju iaf i minst fyra timmar i ganska rask takt mellan slagen. Så det blev en skön kväll hemma i soffan istället.
 
Slutade tre idag och har precis varit ute på en pw i det sköna och soliga vädret. Gött, gött.
 
Å vet ni!!! Imorgon ska Tomas och Johanna åka iväg för att föda sitt tredje barn. Blir mitt (farmors) tredje barnbarn. Bebisen är egentligen planerad tlll i mitten av oktober, men vikten ligger ca 30% under medelkurvan för vad den ska väga så läkarna säger att den mår bättre av att komma ut och så den får börja äta sig större. Så klockan åtta imorgon bitti ska de infinna sig på Akademiska sjukhuset i Uppsala. Häftigt va? Undrar vad det blir? Pojke? Flicka? Ljus? Mörk? Mm... längtar!