Pappa lämnar...

I morse åkte pappa hem igen... så tomt. Saknar honom redan, sååå mycket! Har länge försökt övertala honom att flytta ner till oss här i Helsingborg, men han känner sig så klart rotad i Uppsala. Det är inte så lätt att bryta upp när man är 79 år och bara lämna. Man har ju sina vänner, sina rutiner, ja allt som hör vardagen till. Men jag hoppas ändå. Vore trevligt att kunna umgås mer än bara några ggr om året. 
 
 
Annars då? Joakim jobbar och jag har städat hela nedervåningen ordentligt efter en skön pw i den sköna vintersolen. Gick inom apoteket på lasarettet och köpte lite smågrejer som saknades. Kalles kompis Fredrik (som flyttat till sin pappa i Sthlm) är i Helsingborg hos sin mamma på besök. Kul att det håller kontakten tycker jag. Det har varit kompisar sen de började på dagis då de va runt två år.
 
Har fått så fina bilder från Tomas och Johanna på mina fina barnbarn. Älskar dem så mycket! Mm...
 
 
 
Så söt... haha...
 
 
 
Ikväll ska jag testa Hasses Jympapass 18.15, känna mig för hur det känns med knät lite, och imorgon kör jag mitt Tabata 19.00. Å sen är vi framma vid Nyårsafton på onsdag, då har vi bjudit hem våra fina vänner på kvällen. Rune/Maritha, André/Pernilla och Jörgen/Susanne. Det blir grejer det...