HX 14

Tycker synd om arrangörerna för HX... fy fabian vilket väder! I början av veckan såg det ju väldigt lovande ut, sol så långt ögat nådde liksom. Vi hade tänkt cykla ner och kika lite men ändrade oss snabbt när regnet bröt ut, så det blir en skön hemmakväll istället. Vi har precis käkat kycklingtacos med en massa goda grönsaker i pitabröd. Lite tacosause och turkisk yoghurt till det... gott, gott!!
 
Så jäkla skönt med fredag hörrni! Laddar redan lite inför passet imorgon. Knäpp? Ja lite kanske... hihi =)

Sol och träning

Sol och träning... ingen bra combo. När solen skiner vill folket vara ute... så är det bara. Märks på en gång på passen. Förra veckan blev det ju nästan lite höstlikt, då hade vi bra tryck i salarna direkt. Igår kom värmen tillbaka, och då blev det genast mindre folk igen. Men så är det, och inget man kan påverka.
 
Å det går bra med dieten, trots att jag har den där känslan av att jag är tom i magen, att känna sig hungrig hela tiden. Men det peppar mig samtidigt för då känns det som att det går på rätt håll. 
 
Slutade tre idag och cyklade raka spåret hem, och efter att ha stoppat i mig mitt mellanmål (keso, rökt skinka, tomat och finhackad rödlök på surdegstoast) slängde jag mig ut i trädgården och bara njöt av värmen en stund innan det var dags att byta om och cykla tillbaka till Friskis igen för SkivstångIntervall med Sanna.
 
 
Ett 70-minuter långt pass, första halvan styrka med skivstång. Övningar för både axlar, armar, rumpa, rygg, mage och ben. Efter det 14 st 45-sekunders intervaller med tuffa konditionsövningar. Sen är man rätt mör i kroppen. Invigde min andra träningstop som jag köpte på Stadium. Vad tycks? =)
 
 
Har precis slukat en balja Zoegas med mjölk, och nu är det bara en dag kvar att arbeta #loveit 💕

H U N G R I G ?

J A   JA   JA   JA   JA   JA   och   JA IGEEN !! 

Vad f*n har jag gett mig in på, haha. Som jag skrev igår har jag då startat 5:2 metoden som innebär två fastedagar  per vecka. Enligt Viktklubb.se betyder det att jag får äta max 500 kcal dessa dagar, och jag tänkte som så att jag startar med en mera rejält frukost för att orka med förmiddagen bättre. Jag som annars 100 dagar av 100 äter mild 3%-ig naturell yoghurt. 
 
Frukost
En portion havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk. Kaffe med mjölk.
 
Lunch
En varma koppen (Minestrone)
 
Mellanmål
Kaffe med mjölk
 
Middag
Ett kokt ägg, 1 dl keso och 1 dl naturell yoghurt
 
Å det är alles för idag. Puh!
 
Som ni förstår längtar jag sjukt mycket till imorgon, för de övriga fem dagarna får jag äta 1880 kcal. Har satt ett mål på 12 veckor och en viktminskning på 7 kg som jag tycker känns rättså rimligt. Men känner att jag måste planera mina fastedagar bättre, satsa lite mer på proteiner  och grönsaker, och dra ner på kolhydraterna. Så det ska nog bli bra det här. Poss!