Nyårsmenyn klar

Har komponerat ihop menyn till nyårsafton. Hur ser den ut tycker ni? Har jag missat nåt?



Välkomstdryck:
Mousserande vitt vin: Chapel Hill Sparkling Chardonnay, Ungern (nr 7649)

Tilltugg:
Parmesanost med fikon och flytande honung
Goda korvar
Ostgratinerade brödkrutonger
Oliver, svarta och gröna
Grissini, chips & salta pinnar

Förrätt:
Fisk och skaldjurssoppa
Bruschetta
Dryck: Vitt vin, Zonnebloem Sauvignon Blanc, Sydafrika (nr 2020)

Huvudrätt:
Helstekt oxfilé med bacon
Ungsgratinerade potatishalvor med chili och vitlök
Blancherade morotsslantar och sockerärtor med smak av smör & timjan
Rödvinssås
Dryck: Rött vin, Canaletto Montepulciano d'Abruzzo (nr 2362)

Efterrätt:
Chokladtårta med äppelmos och vispad grädde/vaniljglass
Dryck: Vintry's Madeira Fine, Portugal (nr 7882)
Kaffe, avec

12 slaget:
Mousserande vitt vin, Chapel Hill Sparkling Chardonnay, Ungern (nr 7649)

Nattamat:
Ost och kex, olika sorters marmelader
Dryck: Portvin, Six Grapes Reserve Port, Portugal  (nr 8045)
6
Madelen

Oj vad du varit duktig =) Kan inte förstå vad du skulle kunna ha missat... Om vi bara tar bort oliver, fikon, oxfilé, bacon och starka korvar så godkänner jag menyn ;)



Duuu din tomtenissas riktiga nisse blev kvar på Soluppgången, tyvärr. Han fick bli kompis med en fjäril där, för jag fick väldigt dåligt samvete... Jag ångrar att jag inte köpte honom. Men hon kan få bli bortgift med nån annan nisse här, men inte den med skägg under granen bara. Han är alldeles för skäggig och stor ;)

KRAM

Johanna

Ser väldigt bra ut,blir såklart helt perfekt när du eller ni är i köket.Önskar så att vi fick vara där..

Kram

Carina

Jösses vad mat! Kommer inte att orka allt det där. Men gott låter det.

Annelie

Yummie :D

Trixie

Smaskens! Nästa gång bjuder jag in mig själv, haha;)

Trixie

Smaskens! Nästa gång bjuder jag in mig själv, haha;)